DUIVEN – De Passage in Duiven krijgt een facelift. Door de nadruk op de dagelijkse boodschappen te leggen, hoopt de nieuwe eigenaar de leegstand in het winkelcentrum weg te werken.
Duiven worstelt al jaren met de leegstand in het centrum. Volgens de jongste cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) staat 16 procent van de winkels in Duiven leeg. In De Passage gaat het om 20 procent leegstand. Dit betekent dat 1 op de 5 panden geen invulling heeft.
Vastberaden
WP Retail Invest (WPRI), de nieuwe eigenaar van het winkelcentrum, is vastberaden om daar verandering in te brengen. ,,We zien potentieel in De Passage en geloven dat we het winkelcentrum weer kunnen laten bruisen’’, zegt managing partner Roderik Lüschen.
Dagelijkse boodschappen
De Passage moet voornamelijk een winkelcentrum worden voor de dagelijkse boodschappen. Daar horen goed functionerende supermarkten bij. Het idee is daarom om de Jumbo te verplaatsen naar De Passage, die ook al een Albert Heijn heeft. ,,Het winkelcentrum wordt aangevuld met horeca en mode, maar die branches zijn niet de hoofdzaak. Op die manier kunnen we…
Verder lezen? Lees het volledige artikel op de website van De Gelderlander